FAQ / Contact

Over Bakkerij Raat
Ons bakkersteam bakt met liefde voor het ambacht en met oog voor topkwaliteit het Raatbrood en -banket. Al onze broden zijn daarom vrij van kunstmatige e-nummers, bevatten op één brood na géén melk (Andesbrood bevat melkpoeder), bevatten géén kaliumzouten, conserveringsmiddelen, uiteraard géén suiker of andere broodvreemde ingrediënten. Onze bakkers, maar ook onze (senior) verkoopsters, weten precies wat er in ons brood zit.

We werken graag transparant; zo weten we ook waar ons graan vandaan komt. Ons speltmeel wordt onder meer verbouwd door Boer Ted, een akkerbouwer uit de Schermer, dus in eigen regio. Hij zaait speciaal voor Bakkerij Raat. Een groot deel van onze andere granen komt bij ons binnen via een ander betrouwbaar adres, Harry Donker uit Middenmeer.

Uitgebreide informatie over ons bedrijf vindt u hier.

Bestelwebsite
De bestelwebsite van Bakkerij Raat is gelanceerd in april 2020 als service voor onze klanten. Ondanks de langdurige voorbereiding kan het zijn dat sommige functies niet (goed) werken of zaken onvolledig/onjuist zijn. Wij excuseren ons hier alvast voor en hopen op uw begrip. Deze site zal regelmatig aangepast en verbeterd worden. U kunt uw tips/opmerkingen sturen naar onderstaand e-mailadres.

Contactgegevens winkel Alkmaar
Telefoon: 072 531 4148 (bereikbaar dinsdag t/m zaterdag tussen 7:00 uur en 17:30 uur)
E-mail: alkmaar@raat.nl
Adres: Marktstraat 2, 1811 LG, Alkmaar

Uitgebreide informatie over onze winkel vindt u hier.

Waarom kan ik voor de volgende dag uiterlijk tot 16:00 uur bestellen?
Dat komt omdat ons bedrijf dagverse producten maakt en hieraan een organisatie en logistiek vooraf gaat. De voorbereiding van benodigde grondstoffen en tijdsplanning (voor de bakkers die ‘s nachts produceren) vraagt om zorgvuldigheid. Ook in verband met de planning van logistiek tussen de beide bakkerijen in Alkmaar en Medemblik. Wij hopen op uw begrip.

Waarom kan ik niet kiezen om mijn product te laten bezorgen?
Omdat niet alle bestellingen per post zijn te verzenden (denk aan producten die koel moeten blijven of breekbaar zijn). Ook is de postbezorgprijs afhankelijk van gewicht en grootte. Dit is per bestelling verschillend en vraagt om ‘mensenwerk’: deze website kan dat niet automatisch beoordelen. Het laten bezorgen van een bestelling is mogelijk in overleg over locatie en kosten. Bel of e-mail ons (zie contactgegevens hierboven).

Waarom is het assortiment van de winkel van Medemblik en Alkmaar verschillend?
Beide winkels hebben een eigen bakkerij, waarvan alleen in Medemblik ook banket en taarten worden gemaakt. Voorts verschilt de doelgroep van beide winkels, waardoor voor sommige producten niet genoeg afzet en productiecapaciteit is om deze (dagelijks) aan te bieden.

Slechts gedeeltelijk wordt in de ene bakkerij een product gemaakt voor de andere winkel: alleen op specifieke dagen. Het is voor ons niet rendabel om dagelijks transport van producten te laten plaatsvinden tussen Medemblik en Alkmaar. In overleg kunnen wij wel kijken naar de mogelijkheden, bel of e-mail ons (zie contactgegevens hierboven).

Waarom is niet ieder brood dagelijks verkrijgbaar?
Voor sommige producten bestaat maar een kleine vraag, bijvoorbeeld 1 of 2 per dag. Wij kunnen voor kleine aantallen niet een apart deeg draaien en kiezen er daarom voor om hiervoor speciale dagen te selecteren. Als u in één keer een groot aantal wil bestellen kan dat in overleg. Neem hiervoor apart contact met ons op via de gegevens hierboven.

Waarom worden er transactiekosten in rekening gebracht?
Ter compensatie voor de relatief hoge kosten voor een iDeal-betaling (ruim 30 cent), alsook de ontwikkeling en het onderhoud van deze website.

Hoe gaat Bakkerij Raat met mijn gegevens om?
Wij gebruiken uw naam- en adresgegevens alleen voor het afhandelen van uw bestelling. Uw bankgegevens blijven voor ons onbekend omdat betaling plaatsvindt via iDeal of PayPal. Wij verwijzen hiervoor naar het privacyreglement van Mollie, het bedrijf dat de elektronische betaling verzorgt.